Retour, teruggavebeleid en garantie
De garantie op onze producten varieert per merk en varieert van 1 tot 2 jaar. De garantieduur wordt bij elk artikel apart weergegeven.
Retouren
Een besteld product kan in sommige gevallen geretourneerd worden, indien de wet Kopen op Afstand van toepassing is. Deze wet is bedoeld voor transacties tussen consumenten en bedrijven. Bij zakelijke bestellingen kan hier geen beroep op worden gedaan. Het te retourneren product moet in de originele verpakking worden geretourneerd.
Producten die niet worden teruggenomen of zijn uitgesloten voor retour:
A. Accessoires en onderdelen B. Gebruikt zijn of de beschermfolie verwijderd is C. Beschadigd zijn. D. Speciaal voor u zijn besteld. E. Producten van textiel. F. Speciaal voor u zijn gemaakt.
Retour sturen
1. Meld binnen 2 dagen na ontvangst van uw aankoop een retour verzoek via het klanten portaal 2. Na ontvangst van uw retour verzoek wordt deze binnen 1 week beoordeeld en ontvangt u via e-mail een bericht van ons. 3. Indien uw retour verzoek is goedgekeurd ontvangt u een retour bon (RMA). Deze dient u bij uw retour zending te voegen.
Voorwaarden
1. Na ontvangst van de retourbon, dient het product binnen 7 dagen op het opgegeven retour adres gearriveerd te zijn. 2. De retourzending moet zijn voorzien van een retour bon, die u van ons ontvangen heeft na goedkeuring retournering. 3. De retourzending dient te worden verstuurd naar het opgegeven adres op de retourbon.
NB: De retourzending dient voldoende te zijn gefrankeerd. Het risico van de retourzending ligt bij degene die de zending retourneert.
Kosten business to business retourzending
Wij nemen alleen goederen terug na acceptatie verzoek en als deze ongeopend en in de originele verpakking zijn. Bij het retourneren of omruilen van producten kan tot 35% van het totale aankoopbedrag plus de verzendkosten in rekening worden gebracht. Let dus goed op wat u bestelt, bijvoorbeeld op de maat en voltage/wattage van de producten!
Kosten particulieren
De kosten voor het retour zenden komen voor uw eigen rekening, tenzij anders is overeengekomen. U dient altijd voldoende te frankeren, anders worden ze niet in ontvangst genomen en niet gecrediteerd. Het risico van de retourzending ligt bij degene die de zending retourneert. De kosten voor het retour zenden variëren van € 9,95 kleine pakketjes tot € 75,00 voor koelkasten + € 12,50 administratie en behandelingskosten. Deze kosten kunt u voor uw besteld bij ons opvragen.
Terugbetaling
Zodra de product(en) zijn ontvangen, gecontroleerd en verwerkt, wordt het bijbehorende bedrag zo spoedig mogelijk op uw rekening teruggestort. De verzendkosten van de oorspronkelijke zending worden niet teruggestort tenzij anders is overeengekomen.
Garantie
De garantie op onze producten varieert per merk van 1 tot 2 jaar, de garantieduur en voorwaarden worden bij het artikel weergegeven. Garantie wordt uitsluitend op het technisch gedeelte verleend.
Afhankelijk van het product kan dit een reparatie onder garantie op uw locatie of een Carry Inn garantie.
Carry Inn Bij Carry Inn kan het zijn dat wij u verzoeken het betreffende product op te sturen naar het door ons opgegeven adres (op uw kosten) of wij halen het in overleg bij u op. Wij sturen na reparatie het product aan u retour.
Garantie is uitgesloten
wanneer het geleverde:
- Niet goed bereikbaar is voor de monteur of (sterk) vervuild is. (Maandelijks reinigen condensor)
- Overbelast is door te zwaar gebruik.
- Niet technisch is onderhouden (jaarlijks koeltechnische onderhoud)
- Niet volgens de voorschriften is geïnstalleerd.
- Niet volgens de voorschriften is gebruikt.
- Zodanig beschadigd is dat dit invloed heeft op de technische werking.
- Door derden reparaties of andere werkzaamheden laat verrichten.
- Wijzigingen aanbrengt dan wel laat aanbrengen.
- Op glas, knoppen, deurknoppen, deurrubbers, sluitingen en scharnieren en dergelijke